120 dni na zwrot towarów
98 % klientów poleca sklep
Ponad 400 000 sztuk bielizny w świetnych cenach
Wyprzedaż zniżki do 80 %
Opakowania okazyjne, nawet 72% taniej
Opakowania okazyjne, nawet 72% taniej

REGULAMIN REKLAMACJI DLA KONSUMENTÓW

Niniejsza procedura reklamacyjna stanowi integralną część Ogólnych Warunków Handlowych (zwanych dalej „OWH”) firmy DaniDarx, s.r.o. dla sklepu internetowego dostępnego pod adresem https://www.nedeto.pl/ lub w naszej aplikacji. Procedura reklamacyjna przeznaczona jest wyłącznie dla klienta będącego konsumentem. Za klienta będącego konsumentem uważa się każdą osobę (osobę fizyczną), która poza zakresem swojej działalności gospodarczej lub poza zakresem samodzielnego wykonywania zawodu zawiera z nami umowę lub w inny sposób dokonuje z nami transakcji (dalej również jako „konsument”).

W razie jakichkolwiek pytań można się z nami skontaktować mailowo: info@nedeto.pl.

Tutaj znajdziesz podstawowe instrukcje jak najlepiej postępować w przypadku reklamacji, zwrotu, wymiany:

W przypadku zwrotu lub wymiany prosimy o przesłanie towaru w oryginalnym i nieuszkodzonym stanie, tak aby nie nosił on śladów użytkowania. Upewnij się, że jest w oryginalnym opakowaniu i ma wszystkie metki. Następnie procedura jest taka sama dla wszystkich możliwości.

1. Do paczki włóż wypełniony formularz, który znalazłeś przy zamówieniu lub możesz pobrać lub wypełnić formularz online, który można pobrać TUTAJ

2. Przez dostawę do:  Packeta Poland, 906 706 15, Panattoni Pal Bielsko-Biata I ul. Ksiedza Jozefa Londzina 10643-382 Bielsko-Biata

1. W TEJ CZĘŚCI MOŻESZ PRZECZYTAĆ JAK POWINIEN WYGLĄDAĆ NASZ TOWAR PRZY ODBIORZE

1.1 Jakie cechy powinien mieć nasz towar w momencie odbioru? Odpowiadamy wobec Państwa za to, że towar w momencie odbioru jest wolny od wad. W szczególności odpowiadamy za to, że w momencie odbioru przez Państwa towaru:

1.1.1. towary mają właściwości, w tym trwałość, które zostały wcześniej przez nas uzgodnione, a w przypadku braku porozumienia — właściwości, które zostały opisane przez nas lub przez producenta, lub których mogli Państwo oczekiwać ze względu na charakter towarów oraz na podstawie reklamy prowadzonej przez nas lub producenta,      

1.1.2. towary są odpowiednie do celu, który podaliśmy dla ich użycia lub do którego towary tego rodzaju są zwykle używane,      

1.1.3. towar odpowiada pod względem jakości lub wykonania warunkom uzgodnionym przez strony lub wykonaniu uzgodnionej próbki lub wzoru, jeżeli jakość lub wykonanie zostało określone według uzgodnionej próbki lub wzoru,      

1.1.4. towar jest we właściwej ilości, mierze lub wadze,      

1.1.5. towary spełniają wymagania określone w przepisach.

1.2. Założenie, że towar jest wadliwy. Jeśli wada ujawni się w ciągu 12 miesięcy od otrzymania towaru, towar uznaje się za wadliwy w momencie otrzymania, chyba że udowodnimy inaczej.

2. TUTAJ DOWIESZ SIĘ, W JAKICH SYTUACJACH TWÓJ WNIOSEK O REKLAMACJĘ NIE ZOSTANIE UZNANY

2.1. Za jakie wady nie odpowiadamy? Nie ponosimy odpowiedzialności za wady w następujących przypadkach:

2.1.1. jeżeli w momencie odbioru towaru wystąpi w nim wada i z tytułu tej wady zostanie uzgodniony rabat od ceny zakupu,

2.1.2. wada powstała w wyniku zużycia spowodowanego normalnym użytkowaniem lub jeśli wynika to z charakteru towaru,

2.1.3. została spowodowana przez Państwa i wynika z niewłaściwego przechowywania, niewłaściwej konserwacji, Państwa interwencji lub uszkodzenia mechanicznego, wszystko w warunkach, które nie odpowiadają temperaturze, zapyleniu, wilgotności, innym wpływom środowiska i jest bezpośrednio określona przez nas lub producenta (zwykle na ulotce / etykiecie towaru) lub wynika z przepisów prawnych,

2.1.4. towary, które zostały zmodyfikowane przez klienta i jeśli wada powstała w wyniku tej modyfikacji,

2.1.5. przez używanie towaru w warunkach nieodpowiadających temperaturze, zapyleniu, wilgotności, wpływom chemicznym i mechanicznym środowiska, co jest bezpośrednio określone przez sprzedawcę lub producenta, albo wynika z przepisów prawa,

2.1.6. wada została spowodowana przez zdarzenie zewnętrzne, na które nie mamy wpływu (np. zdarzenie naturalne).

2.2. W jakich przypadkach nie możesz zwrócić nam towaru?

2.2.1. towary opakowane, które nie mogą być ponownie użyte ze względów higienicznych lub w przypadku towarów, które zostały już użyte (np. jeśli klient uszkodzi opakowanie ochronne towaru lub zerwie plombę zabezpieczającą lub jeśli może dojść do innego zanieczyszczenia towaru);

2.2.2. inne towary, w przypadku gdy towar znajduje się w higienicznym lub innym szczelnym opakowaniu i nie może zostać zwrócony ze względów higienicznych lub zdrowotnych;

2.2.3. jeżeli dostarczony przez nas towar został nieodwracalnie zmieszany z innymi towarami;

2.2.4. towary, które zostały zmodyfikowane zgodnie z Państwa życzeniem.

2.3. Jeśli chcą Państwo zwrócić nam już rozpakowany towar, który był dostarczony w opakowaniu higienicznym. Interesuje nas zgodność z obowiązującymi normami higieny. Mogą zdarzyć się sytuacje, w których będą Państwo chcieli zwrócić nam towar (odstąpić od umowy kupna), gdy opakowanie higieniczne lub szczelne zostało naruszone i towar nie może być ponownie użyty (nie będzie to miało miejsca, gdy towar dotarł do Państwa np. uszkodzony podczas transportu). Zgadzasz się, że w takich przypadkach (gdy otrzymamy z powrotem towar np. wyjęty z opakowania higienicznego, który nie może być ponownie wykorzystany) mamy prawo odrzucić zwracany towar i odesłać go do Państwa na Państwa koszt. Jeżeli nie jest to możliwe (np. ze względów higienicznych lub z powodu naruszenia opakowania ochronnego), jesteśmy uprawnieni do natychmiastowej utylizacji towaru.

3. NA CO ZWRACAĆ UWAGĘ PRZY ODBIORZE TOWARU?

3.1. Sprawdź zawartość naszej paczki. Po otrzymaniu towaru sprawdź go i upewnij się co do jego właściwości (w szczególności czy otrzymałeś właściwy rodzaj towaru, czy towar jest uzgodnionej jakości, czy towar zawiera wszystko to, co powinien zawierać w swoim opakowaniu).

3.2. Kiedy nie będą Państwo mogli zareklamować towaru. Nie przysługują Państwu uprawnienia z tytułu wadliwego wykonania umowy, jeżeli wada, co do której:

3.2.1. przy zachowaniu zwykłej staranności musieli Państwo o niej wiedzieć już w momencie zawierania umowy sprzedaży, lub

3.2.2. jeżeli towar jest przekazywany później niż przy zawieraniu umowy kupna, bezpośrednio po jego otrzymaniu, lub

3.2.3. jeśli przed przyjęciem dostawy wiedzieli Państwo, że towary są wadliwe, lub

3.2.4. jeżeli to Państwo spowodowali wadę.

4) TOWAR ZOSTA‎Ł USZKODZONY PODCZAS TRANSPORTU?

4.1. Kontrola opakowania przed odebraniem towaru od przewoźnika, przy odbiorze. Przy odbiorze paczki od przewoźnika sprawdź kompletność opakowania. Odbierając przesyłkę potwierdzasz, że otrzymałeś ją bez widocznych wad. Jeśli opakowanie jest uszkodzone, poinformuj o tym bezpośrednio przewoźnika i spisz protokół szkody. Doręczyciel zostawi sobie przesyłkę. Jest to najprostszy sposób realizacji reklamacji uszkodzonej paczki, paczka zostanie zwrócona do nas przez przewoźnika, a do Państwa zostanie wysłana przesyłka

4.2. O tym, że towar został uszkodzony dowiesz się dopiero po rozpakowaniu paczki. Jak postępować? Prosimy o poinformowanie nas niezwłocznie po otrzymaniu i stwierdzeniu wady, najpóźniej w ciągu 3 dni od otrzymania przesyłki. Najlepiej poprzez formularz reklamacyjny. Prosimy o podanie danych osobowych, adresu e-mail, z którego zamówiono towar oraz określenie towaru, którego dotyczy reklamacja. Najlepiej, jeśli dołączysz również kopię dokumentu zakupu (np. faktury), dokumentację zdjęciową usterki oraz opis problemu, jaki znalazłeś z towarem. Wszystkie te informacje mogą pomóc w szybszej realizacji Twojej reklamacji.

4.3. Kiedy nie będziemy już mogli złożyć reklamacji przewozowej? Należy pamiętać, że w przypadku zgłoszenia reklamacji w czwartym (4) dniu od otrzymania przesyłki lub później, jest bardzo mało prawdopodobne, że reklamacja zostanie uznana przez przewoźnika. W wyniku Państwa spóźnionej reklamacji uszkodzonej przesyłki możemy ponieść szkodę (uszkodzona przesyłka nie zostanie zwrócona przez przewoźnika za Państwa spóźnioną reklamację), jesteśmy uprawnieni do dochodzenia od Państwa zwrotu kosztów takiej szkody. Zachowaj przesyłkę i zrób dokumentację fotograficzną (aby wyraźnie było widać uszkodzony towar, opakowanie, wypełnienie).

4.4. Jaka jest procedura po złożeniu zgłoszenia? Po wypełnieniu formularza reklamacji uszkodzonej przesyłki otrzymają Państwo potwierdzenie za pośrednictwem poczty elektronicznej, po czym nasz pracownik działu obsługi klienta skontaktuje się z Państwem telefonicznie, aby omówić kolejne kroki. Z reguły udaje nam się to w ciągu 3 dni roboczych. W każdej chwili możesz skontaktować się z nami mailowo info@nedeto.pl, aby sprawdzić status swojej reklamacji.

5) JAK POSTĘPOWAĆ W PRZYPADKU, KIEDY DOSTALI PAŃSTWO OD NAS COŚ INNEGO NIŻ BY‎ŁO ZAMÓWIONE?

5.1. Jak postępować i co musimy od Państwa wiedzieć? Jeżeli otrzymali Państwo niewłaściwy towar, niewłaściwą ilość lub inny kolor, ewentualnie zupełnie inny towar, którego Państwo nie zamawiali itp. prosimy o kontakt najlepiej drogą mailową: info@nedeto.pl, pisemnie lub za pomocą formularza reklamacyjnego. Prosimy o podanie danych identyfikacyjnych, maila, z którego zamawiałeś towar oraz określenie, jaki towar został nieprawidłowo dostarczony. Najlepiej dołączyć również kopię dokumentu zakupu (np. faktury), dokumentację zdjęciową wady i opisać ją własnymi słowami oraz wskazać, co w całości znajdowało się w paczce w momencie przekazania. Staramy się zapobiegać takim błędom, dokładnie sprawdzamy wysyłany towar, ale nie jesteśmy nieomylni. Z góry przepraszamy za wszelkie rozbieżności w zamówieniu i dołożymy wszelkich starań, aby proces reklamacji był dla Państwa jak najbardziej wygodny i szybki.

5.2. Co się dzieje później? Po wypełnieniu i przesłaniu formularza reklamacji uszkodzonej przesyłki, otrzymają Państwo potwierdzenie na swój adres e-mail. Sprawdzimy wszystko tak szybko, jak to możliwe i skontaktujemy się z Państwem, aby uzgodnić kolejne kroki. W każdej chwili mogą Państwo skontaktować się z nami mailowo info@nedeto.pl, aby sprawdzić, czy Państwa żądanie jest już realizowane.

6) STWIERDZENIA WAD TOWARU W CIĄGU 120 DNI OD JEGO OTRZYMANIA

6.1. Wymiany i zwroty są możliwe w ciągu 120 dni od otrzymania towaru. Zależy nam na tym, aby nasi klienci byli zadowoleni. Przymierzyli towar, sprawdzili, czy odpowiada im rozmiar, kolor i krój. Czasami nasze towary mogą być również prezentem, który kupuje się z wyprzedzeniem. Dlatego oprócz obowiązku prawnego umożliwiamy naszym klientom odstąpienie od umowy kupna lub wymianę towaru w wydłużonym terminie 120 dni od otrzymania towaru. Zwroty lub towary przeznaczone do wymiany podlegają wszystkim warunkom określonym w niniejszej Procedurze Reklamacyjnej.

6.2. Stwierdzam wadliwość towaru w ciągu 120 dni od jego odbioru. W przypadku stwierdzenia wady dostarczonego towaru w ciągu 120 dni od jego otrzymania, prosimy o kontakt najlepiej drogą mailową: info@nedeto.pl, pisemnie lub za pomocą formularza reklamacyjnego.

6.3. Czy może dojść do zmniejszenia wartości towarów? W ciągu 120 dni od otrzymania towaru gwarantujemy Państwu prawo do odstąpienia od umowy kupna lub wymiany towaru na inny. Towar musi być jednak zwrócony w stanie nieuszkodzonym, w szczelnym lub higienicznym opakowaniu. W przypadku odkrycia wady w ciągu 120 dni od otrzymania towaru nie będziesz mógł tego zrobić. Należy pamiętać, że zgodnie z obowiązującym prawem odpowiadają Państwo za obniżenie wartości towaru. W związku z powyższym zalecamy reklamację wadliwego towaru (lub towaru, który mógł ulec uszkodzeniu w wyniku transportu) jako najwłaściwszy sposób postępowania. Nie musisz się martwić, że proces reklamacji potrwa dłużej niż nasz 120-dniowy proces zwrotu.

6.4. Co się potem stanie? Po wypełnieniu formularza reklamacji otrzymają Państwo potwierdzenie za pośrednictwem poczty elektronicznej, po czym nasz pracownik działu obsługi klienta skontaktuje się z Państwem zazwyczaj telefonicznie, aby omówić kolejne kroki. Z reguły udaje nam się to w ciągu 3 dni roboczych. W każdej chwili mogą Państwo skontaktować się z nami  mailowo info@nedeto.pl, aby sprawdzić, czy Państwa reklamacja jest już realizowana.

7) STWIERDZENIA WAD TOWARU PO UPŁYWIE 120 DNI OD DATY ODBIORU — REKLAMACJA

7.1. Kiedy reklamować wadliwy towar. Jesteś zobowiązany do skorzystania z prawa do reklamacji wadliwego towaru u nas niezwłocznie, bez zbędnej zwłoki po stwierdzeniu wady. W przeciwnym razie nie uzyskałby Pan od sądu prawa do wadliwego wykonania umowy. Jeśli nie zareklamują Państwo wady w odpowiednim czasie, nie mogą Państwo odstąpić od umowy kupna z powodu jej wystąpienia. Z prawa do reklamacji wady towaru przeznaczonego do celów konsumenckich mają Państwo prawo skorzystać w ciągu 24 miesięcy od daty odbioru towaru.

7.2. Co się dzieje po upływie 24 miesięcy? Po upływie tego okresu (24 miesiące) prawo do reklamacji wadliwego towaru nie może być realizowane. Jeżeli jest to możliwe dla danego towaru, okres ten ulega przedłużeniu o czas, w którym nie mogli Państwo korzystać z towaru z powodu trwania procesu uzasadnionej reklamacji. Chociaż zawsze staramy się rozwiązywać reklamacje w sposób spełniający Państwa oczekiwania, z niektórymi produktami należy postępować zgodnie z instrukcjami zawartymi na opakowaniu/etykiecie/informacjach o opakowaniu — w przeciwnym razie ulegną one uszkodzeniu. Nawet jeśli w tych przypadkach nie upłynął jeszcze okres 24 miesięcy, nie możemy uznać Państwa reklamacji (pkt 2.1.3 lub pkt 2.1.5 niniejszej Procedury Reklamacyjnej).

7.3. Co należy zrobić, aby zareklamować wadę towaru? W celu realizacji uprawnień z tytułu wad towaru prosimy o wypełnienie i przesłanie do nas formularza reklamacyjnego lub napisanie do nas wiadomości e-mail na adres: info@nedeto.pl lub w formie pisemnej, podając w szczególności

- imię i nazwisko;      

- adres e-mail, z którego zamówili Państwo towar;       

- numer telefonu;      

- identyfikację towarów, które włączasz do reklamacji;      

- opisz wadę własnymi słowami;      

- wybrany sposób rozpatrywania reklamacji, przy czym klientowi nie przysługuje prawo do zmiany wybranego sposobu rozpatrywania reklamacji bez naszej uprzedniej zgody;       

- Państwa adres do wszelkich zwrotów po zakończeniu procesu reklamacji.

7.4. Potwierdzimy przyjęcie reklamacji. Po wypełnieniu i wysłaniu formularza realizacji prawa do reklamacji wad towaru, otrzymają Państwo potwierdzenie jego otrzymania za pośrednictwem poczty elektronicznej. Za moment otrzymania przez nas szczegółów dotyczących roszczenia od Państwa uważa się moment, w którym otrzymaliśmy informację o reklamacji towaru.

7.5. Gdzie mogę reklamować towar? Kupujący może w szczególności realizować prawa do odpowiedzialności za wady towaru w firmie Packeta Poland, 906 706 15, Panattoni Pal Bielsko-Biata I ul. Ksiedza Jozefa Londzina 10643-382 Bielsko-Biata, drogą elektroniczną na adres info@nedeto.pl, lub za pośrednictwem formularza online, który należy do nas wysłać.

7.6. Dostarczenie reklamowanego towaru z powrotem do sprzedającego. Towar musi być zwrócony kompletny, nieuszkodzony (z wyjątkiem reklamowanej wady), najlepiej w oryginalnym, nieuszkodzonym opakowaniu, abyśmy mogli przestrzegać dobrych praktyk higienicznych.

7.7. Zwrot na nasz adres. Jeśli zdecydują się Państwo na wysłanie zamówienia do firmy Packeta Poland, 906 706 15, Panattoni Pal Bielsko-Biata I ul. Ksiedza Jozefa Londzina 10643-382 Bielsko-Biata, wówczas koszt odesłania do nas reklamowanego towaru ponoszą Państwo. Należy pamiętać, że towary wysyłane za pobraniem nie będą przez nas odbierane i zostaną odesłane na Państwa koszt. Jeżeli jednak Państwa reklamacja zostanie uznana za uzasadnioną, przysługuje Państwu zwrot kosztów zasadnie poniesionych w związku z dochodzeniem uzasadnionego wniosku reklamacyjnego. Koszty te rozumiane są jako najmniejszy niezbędny koszt (tj. koszt przesłania towaru najtańszym dostępnym środkiem transportu). Żądanie zwrotu tych kosztów musi być złożone nie później niż 1 miesiąc po upływie terminu skorzystania z prawa do usunięcia wady.

7.8. Potwierdzenie. Przy przyjęciu reklamowanego towaru, na wskazany przez Państwa adres e-mail zostanie wysłane potwierdzenie przyjęcia reklamacji i jej zawartości.

8) JAK SZYBKO REKLAMACJA ZOSTANIE ZREALIZOWANA

8.1. Kiedy zakończy się proces reklamacji? Kodeks cywilny daje nam termin 30 dni od dnia skorzystania z prawa do reklamacji na jej rozpatrzenie. Najczęściej zamykamy proces reklamacyjny najpóźniej w tym terminie.

8.2. Ocena wady. Zazwyczaj jednak w ciągu 14 dni roboczych od otrzymania niezbędnej dokumentacji (zdjęcia i inne niezbędne dane do oceny wady towaru) lub dostarczenia reklamowanego towaru z powrotem do nas, dokonywana jest natychmiastowa ocena wady, a my kontaktujemy się z klientem ze wstępną opinią. Powyższy termin nie obejmuje czasu potrzebnego na profesjonalną ocenę wady (np. może być konieczne zwrócenie się o pomoc do naszego dostawcy lub producenta).

8.3. Jeżeli towar jest wadliwy. W przypadku, gdy reklamowany towar okazał się wadliwy, proces reklamacyjny kończy się w ciągu 30 dni od wykonania prawa do wady. Natomiast w uzasadnionych przypadkach upoważniony pracownik może uzgodnić z klientem przedłużenie terminu. Jesteśmy zobowiązani prosić Państwa o jak najszybsze uzupełnienie dokumentacji.

8.4. Jeżeli towar nie zostanie uznany za wadliwy W przypadku, gdy towar nie zostanie uznany za wadliwy, zostaniesz o tym poinformowany w celu realizacji procedury indywidualnej.

9) JAKI SPOSÓB REALIZACJI REKLAMACJI WYBRAĆ

9.1. Co będzie miało wpływ na moje możliwości. Decyzja o wyborze sposobu rozpatrzenia przez Państwa reklamacji zależy w szczególności od tego, czy wadliwe wykonanie jest istotnym czy nieistotnym naruszeniem umowy.

9.2. Istotne naruszenie umowy. Jeżeli wadliwe wykonanie stanowi istotne naruszenie umowy, przysługuje Państwu:

9.2.1. usunięcie wady przez dostarczenie nowych towarów bez wady lub przez dostarczenie brakujących towarów, lub

9.2.2. usunąć wadę poprzez naprawę towarów (jeżeli charakter towarów sprawia, że jest to możliwe i celowe), lub

9.2.3. rozsądna obniżka ceny kupna, lub

9.2.4 odstąpienie od umowy.

9.3. Nieistotne naruszenie umowy kupna. Jeżeli wadliwe wykonanie stanowi nieistotne naruszenie umowy, przysługuje Państwu:

9.3.1. usunięcie wady przez dostarczenie nowych towarów bez wady lub przez dostarczenie brakujących towarów lub naprawą towaru), lub

9.3.2. rozsądna obniżka ceny kupna.

9.4. Informują nas Państwo o sposobie rozpatrzenia reklamacji. Jeżeli nie, zapytamy Państwa. Są Państwo zobowiązani poinformować nas, jakie uprawnienia wynikające z wadliwego świadczenia Państwo wybrali przy zgłoszeniu nam wady (np. przez wypełnienie i wysłanie formularza reklamacyjnego) lub bez zbędnej zwłoki po zgłoszeniu wady. Nie możesz zmienić dokonanego wyboru bez naszej zgody; nie dotyczy to sytuacji, gdy żądają Państwo naprawy wady, która okaże się nieusuwalna. Jeśli nie usuniemy wad w stosownym terminie lub jeśli powiadomimy Państwa, że nie usuniemy wad, mogą Państwo zażądać stosownej zniżki z ceny kupna zamiast usuwania wad bądź odstąpić od umowy.

9.4. Jeśli nie wybiorę w odpowiednim czasie sposobu rozpatrzenia reklamacji. Jeżeli dojdzie do sytuacji, w której nie skorzystają Państwo w terminie z prawa wynikającego z wadliwego wykonania umowy (zgodnie z punktem 9.4 Regulaminu Reklamacji), przysługują Państwu takie same prawa jak w przypadku nieistotnego naruszenia umowy.

9.5. Jeśli nie wybiorę w odpowiednim czasie sposobu rozpatrzenia reklamacji. Jeżeli dojdzie do sytuacji, w której nie skorzystają Państwo w terminie z prawa wynikającego z wadliwego wykonania umowy (zgodnie z punktem 9.4 Regulaminu Reklamacji), przysługują Państwu takie same prawa jak w przypadku nieistotnego naruszenia umowy.

9.6. Dostarczenie nowego towaru? Mogą Państwo żądać dostarczenia nowego towaru bez wad, chyba że jest to nieuzasadnione ze względu na rodzaj wady, ale jeżeli wada dotyczy tylko części towaru, mogą Państwo żądać jedynie wymiany tej części; jeżeli nie jest to możliwe, mogą Państwo odstąpić od umowy. Jeżeli jednak jest to niewspółmierne do charakteru wady, w szczególności jeżeli wada może być usunięta bez zbędnej zwłoki, mają Państwo prawo do bezpłatnego usunięcia wady.

9.7. Powtarzające się występowanie lub większa liczba wad. Mają Państwo prawo do dostawy nowego towaru lub wymiany części nawet w przypadku wady usuwalnej, jeżeli nie mogą Państwo prawidłowo użytkować towaru z powodu ponownego wystąpienia wady po naprawie lub z powodu większej liczby wad. W takim przypadku mają Państwo również prawo do odstąpienia od umowy kupna. Jeżeli nie odstąpisz od umowy lub nie skorzystasz z prawa do otrzymania nowego towaru bez wad, wymiany części towaru lub naprawy towaru, możesz domagać się stosownej zniżki.

9.8. Stosowna zniżka? Mają Państwo prawo do stosownej zniżki, nawet jeśli nie możemy dostarczyć Państwu nowego towaru bez wad, wymienić części lub naprawić towaru, lub jeśli nie uda nam się zorganizować naprawy w rozsądnym czasie, lub jeśli zorganizowanie naprawy sprawiłoby Państwu znaczne trudności.

9.9. Pozostałe prawa. Możemy dostarczyć Państwu brakujące elementy lub usunąć inne wady prawne do momentu skorzystania przez Państwa z prawa do obniżenia ceny zakupu lub odstąpienia od umowy kupna. Jesteśmy uprawnieni do usunięcia innych wad według naszego wyboru poprzez naprawę towaru lub dostarczenie nowego towaru; wybór ten nie może powodować nieuzasadnionych kosztów dla klienta. Jeżeli nie usuniemy wady w terminie lub odmówimy jej usunięcia, klient może żądać obniżenia ceny zakupu lub może odstąpić od umowy. Nie możesz zmienić dokonanego wyboru bez naszej zgody.

 9.10. Zwrot oryginalnego towaru. W przypadku uregulowania reklamacji poprzez dostarczenie nowego towaru, jesteś zobowiązany do zwrotu pierwotnie dostarczonego nam towaru (chyba że uzgodnimy inaczej). Klient nie może żądać dostarczenia nowego towaru (i nie może odstąpić od umowy), jeżeli nie jest w stanie zwrócić towaru w takim samym stanie, w jakim go otrzymał; nie dotyczy to następujących sytuacji:

9.10.1 nastąpiła zmiana stanu w wyniku kontroli mającej na celu wykrycie wady towaru, lub      

9.10.2 używali Państwo towaru przed wykryciem wady, lub      

9.10.3 o ile nie spowodowali Państwo niemożności zwrotu towarów w niezmienionym stanie przez swoje działanie lub zaniechanie, lub      

9.10.4 jeśli sprzedali Państwo towary przed wykryciem wady, zużyli je lub zmienili w trakcie normalnego użytkowania; jeśli stało się tak tylko w części, zwrócą nam Państwo to, co mogą Państwo jeszcze zwrócić i zrekompensują nam to w stopniu, w jakim skorzystaliśmy z użytkowania towaru.

10) ROZPATRZENIE REKLAMACJI

10.1 Jeżeli składali Państwo reklamację towaru osobiście w naszym oddziale lub zakładzie. Po rozpatrzeniu reklamacji zostaną Państwo powiadomieni o rozpatrzeniu reklamacji telefonicznie, za pomocą wiadomości SMS-em lub e-mail oraz zostaną Państwo poproszeni o odebranie reklamowanego towaru bez zbędnej zwłoki, nie później niż w terminie 30 dni od dnia poinformowania Państwa o reklamacji. Jeśli życzą sobie Państwo, aby po rozpatrzeniu reklamacji towar został wysłany do Państwa do domu, zorganizujemy tę przesyłkę na własny koszt. Ewentualnie podamy powody odrzucenia wniosku reklamacyjnego.

10.2. Jeżeli wysłali Państwo do nas towar do reklamacji. Jeśli reklamowany towar został przesłany do nas do reklamacji za pośrednictwem firmy przewozowej, zostanie on automatycznie wysłany na podany przez Państwa adres. Ewentualnie podamy powody odrzucenia wniosku reklamacyjnego.

10.3. Jeżeli zwracamy cenę kupna. W przypadku uznania reklamacji za zasadną, a Państwa żądania zwrotu ceny kupna jako odpowiedniego sposobu zaspokojenia roszczenia, prześlemy Państwu opłaconą cenę zakupu w formie bezgotówkowej na rachunek bankowy podany przez Państwa w formularzu reklamacyjnym, nie później niż w terminie 10 dni roboczych od dnia przesłania Państwu potwierdzenia sposobu zaspokojenia roszczenia.

10.4. Przyjęcie reklamowanego towaru. Jesteś zobowiązany do odbioru reklamowanego towaru w terminie 30 dni od dnia powiadomienia Państwa o reklamacji. Po upływie tego terminu jesteśmy uprawnieni do naliczenia opłaty za przechowanie towaru zgodnie z § 2120 (1) w związku z § 2159 (2) Kodeksu Cywilnego. Pobierana jest dzienna opłata za przechowanie w wysokości 2 PLN.

10.5. Sprzedaż nieodebranych towarów. Jeżeli nie odbiorą Państwo towarów pochodzących z rozpatrzonej reklamacji w ciągu 6 miesięcy od poinformowania Państwa o jej rozstrzygnięciu, zastrzegamy sobie prawo do sprzedaży towarów, a uzyskane środki przeznaczymy na pokrycie opłat za przechowywanie.

10.6. Obowiązek po otrzymaniu reklamowanego towaru. Są Państwo również zobowiązani do sprawdzenia kompletności reklamowanego towaru przy odbiorze, w szczególności czy przesyłka z towarem zawiera wszystko, co ma zawierać. Późniejsze zastrzeżenia nie będą już brane pod uwagę.

11) CZĘŚĆ KOŃCOWA

11.1. Uprawnienia wypływające z przepisów prawa. Niniejszy Regulamin Reklamacji nie wpływa na uprawnienia Klienta wynikające z przepisów prawa.

11.2. Obowiązywanie. Niniejszy Regulamin Reklamacji ( przeznaczony wyłącznie dla konsumentów) obowiązuje od 25 sierpnia 2022 r. i anuluje ważność poprzednich Regulaminów Reklamacji.